Rondreis met camper door Noorwegen in 2015

Genieten van het mooie weer

Nu het weer optimaal is, zon en heerlijke temperaturen, passen we ons aan. De gereden afstanden worden steeds korter en we zoeken dus eerder een camping op. Vandaag was ook zo’n dag met slechts 85 kilometer. Vanochtend eerst wat langer op de camping gebleven en pas tegen elven vertrokken. Bij de eerste supermarkt voldoende eten ingekocht.

Nadat de koelkast gevuld was, schrok Laura zich lam. De hele deur van de koelkast kwam los en de mayonaise vloog over de vloer. De koelkastdeur was onder uit het pennetje gegaan. Bij nadere analyse bleek dit een probleem te zijn die dooreen voorganger ook al was gerepareerd. Met ducktape – altijd nuttig bij het oplossen van mankementen – was het klusje gelukkig te klaren. Een half uurtje later reden we weer. Even later kwamen we een auto midden op de weg tegen met grote schade aan de voorkant. De airbags waren uitgegaan en een man en jongen stonden tegen de vangrail geleund. Eerst even gevraagd of alles goed ging, maar we vroegen ons wel af wat ze hadden geraakt. Bleek de bestuurder achterop een andere auto te zijn gereden die stond te wachten op een kudden overstekende koeien. Hij had het totaal over het hoofd gezien. Wij dachten in eerste instantie aan een overstekende eland of zo, maar die zie je hier natuurlijk niet zo veel. Je ziet wel steeds waarschuwingsborden voor de aanwezigheid van elanden, maar die heb je in Nederland veel voor herten en die zie je ook nauwelijks bij ons. Dus dat was wel logisch vonden we. Nog geen drie kilometer verder zagen we een eland! Deze liet zich gelukkig volop fotograferen en filmen. De eland voerde het optreden uitstekend uit en stak ook nog even voor ons de weg over, waarna de eland zich tegoed deed aan vers gras, waarbij er geposeerd werd met een pluk gras in zijn bek.

Rond twee uur zagen we een camping die mooi gelegen was aan zee. We zijn direct de oprit opgereden en hebben ons gemeld. Het sanitair zag er uitstekend uit en het bleek ook nog de goedkoopste camping te zijn tot nu toe. We hebben eerst nog even de tanken geleegd, zodat we dat morgenvroeg niet hoeven te doen. Daarna een mooi plekje bemachtigd aan zee met uitzicht op de overkant.

Nu we toch over de kortere afstanden hebben, hier even een overzicht tot nu toe:

4/7: 952 km, 5/7: 40 km, 6/7: 586 km, 7/7: 318 km, 8/7 446 km, 9/9: 85 km, 10/7: 72 km, 11/7: 196 km, 12/7: 120, 13/7: 58 km, totaal 2.863 km.

Sylvia

Prachtig plekje hebben jullie weer gevonden.En mooie foto van de eland,geweldig om die van zo dichtbij te zien.

Pa

Robert en Laura,

Toen wij nog op De Dulf woonden hadden we ook allemaal Lupinen in de tuin staan.