Rondreis met camper door Noorwegen in 2015

Een dagje braderie

Vanochtend werden we wakker van de regen en dus hebben we lekker uitgeslapen en gewacht tot het droog werd. We zijn gaan douchen en bij het ontbijt begon de zon te schijnen. Dat begon er op te lijken. We vertrokken en onderweg kregen we een probleem met de camper. De rechter lichtbak achter kwam los van de carrosserie. De wind liet de polyester kap wapperen langs de zijkant, maar gelukkig zijn we de kap niet verloren. Dit was het zoveelste probleem dat we hadden met deze camper. Zoals zo vaak blijkt is ducktape de oplossing voor de meeste problemen. Of dat de lamp van de achteruitrijdlichten kapot is gegaan of dat dit al zo was, weten we niet, maar met een reservelamp was dat ook weer verholpen. Na grondige inspectie hebben we de bak weer op de auto weten te bevestigen en toen bleek dat de oorzaak lag bij een vorig schadegeval. Het was net als bij de koelkast al eens eerder gerepareerd geweest, maar dat was nu wederom los gekomen. We hebben de verhuurder op de hoogte gesteld van hetgeen ons was overkomen, maar we kunnen in ieder geval weer verder.

Na een kopje koffie op een parkeerplaats zijn we verder richting Gol gereden. Hier werden we opgeschrikt door een laagvliegende straaljager en toen we het beter bekeken, bleek het een modeljachtvliegtuig te zijn. Er was een braderie in het stadje en we zijn dus maar blijven hangen. Het weer was prachtig en de standjes waren het bezichtigen waard.

Toen het weer veranderde zijn we langs een supermarkt gegaan en daarna hebben we een camping opgezocht. Helaas kwamen we de volgende dag erachter dat we beter een paar kilometer verder hadden kunnen rijden, want onze camping was niet een schone en mooie camping. Ja, soms is het lastig, want de ene keer heb je kilometers verder spijt dat je toch niet de voorbijgereden camping hebt genomen en de andere keer kom je erachter dat het beter was om even verder te rijden. Vandaag hebben we slechts 60 kilometer afgelegd.