Rondreis met camper door Noorwegen in 2015

Regen = Rijden

Regen = rijden

Vanochtend opgestaan met druilerig weer. Al snel besloten we te zullen rijden zolang het regent. Als je niet kan genieten van de omgeving als het slecht weer is, moet je de beschikbare tijd nuttig besteden. De eerste stop was een “schuur van Malle Pietje”. Je kon het niet bedenken of het stond er. Helaas zijn we vergeten om een fotootje te maken. We vervolgen onze weg richting het zuiden naar Trondheim. Het was een stukje route dat we op de heenweg ook al gereden hadden.

Oppdal was onze tweede stop. We hebben ons getrakteerd op een kopje koffie en een muffin. Het volgende uurtje is besteed aan het bezoek van kleine lokale winkeltjes met artikelen die je in Nederland niet direct aantreft. Vooral Laura was niet snel uitgekeken. Een leuk winkeltje met husflit had buiten een huisje aangekleed, geheel gebreid. Het blijkt het snoephuisje te zijn uit het sprookje van Hans en Grietje. Bij nadere inspectie zagen we deze kinderen en de heks ook binnen in het huisje staan. Uiteraard ook allen gebreid, zelfs de snoepjes en lolly’s ontbraken niet.

We zijn verder gereden want het regende nog steeds en zijn uiteindelijk op de camping in Lom beland. Laura moest Robert regelmatig aanmoedigen om maar verder te rijden, omdat de campings onderweg niet aan de eisen konden voldoen.Wel kwamen we een mooie waterval tegen.

Uiteindelijk stond de teller op 393 km en zijn we in Lom aangekomen.

Helaas geen Tour du Jour op tv, want we staan onder de bomen en hebben daardoor geen verbinding met de Astra 19 kunnen krijgen. Een wandeling komt daarvoor in de plaats met als plezierige bijkomstigheid dat het inmiddels droog was geworden. Nu nog even de weblog even bijwerken, waarbij het overigens weer is gaan regenen en we nu voor de eerste keer de verlichting in de camper moeten ontsteken.