Rondreis met camper door Noorwegen in 2015

Nog even genieten van het weer

Gisteravond lekker genoten van de mooie plek aan zee. Laura kon het hele strand afzoeken naar allerlei schelpjes en stokjes e.d. Ze was er uren zoet mee, terwijl ik heerlijk heb genoten van de zon.

Later op de middag trok de wind wat aan en konden we helaas niet de BBQ benutten. Het werd gekruide kipfilet met gebakken aardappelen en gemixte groente van broccoli, worteltjes en bloemkool.

We hebben besloten de veerboot van kwart over acht maar aan ons voorbij te laten gaan en hebben lekker uitgeslapen en uitgebreid ontbeten. We zagen de veerpont steeds voor ons langs varen, maar toen we bij de haven - een kleine kilometer verderop - kwamen, ging onze eerstvolgende veer Hofles naar Lund pas om half twaalf. Er zat nog een ander traject in de dienstregeling en daar waren we niet van op de hoogte.

Nadat we Lund verlaten hadden, zagen we velden met lupinen die aan een fotosessie moesten worden onderworpen.

Het weer verslechterde en dat was ook al voorspeld door de vorige eigenaar van de camping. Die kwam ons gister even begroeten vanaf zijn quad. Het was hier zelden mooi weer en hij zei dat we mazzel hadden. Deze dag dus maar besteed aan een verplaatsing van 161 km. Dat klinkt niet veel, maar de gemiddelde snelheid was laag, omdat dit een route was langs een weg van lagere orde. We zijn in Namsos naar een groot winkelcentrum gegaan, wat een leuke afwisseling was van al het natuurschoon. Tenslotte moet Laura haar behoefte aan shoppen ook wat stillen. Na Namsos hebben we de E6 weer genomen en dat deel is niet het meest boeiende.

Langs de E6 zijn niet veel campings die een mooie ligging hebben, daarom hebben we onze eisen sterk naar beneden gesteld. Toch nog een leuk plekje gevonden met uitzicht op een fjord. De laatste voor ons, want we gaan nu verder het binnenland in.