Rondreis met camper door Noorwegen in 2015

Op naar Torghatt

Vanochtend om zeven uur opgestaan, want de veerboot op tien minuten afstand vertrok om kwart over acht. Binnen drie kwartier kunnen we vertrekken en dan hebben we ook nog een ontbijtje genuttigd. Bij de pont aangekomen, zijn we lang niet de eersten. De volgende pont gaat namelijk 10.45 uur en dat was ons veel te laat. Het weer was prachtig en de overtochten waren dus heerlijk. Het uitzicht was ook mooi, helemaal als we de zeven zusters passeren. Deze toppen boven de 1000 meter vormen een bergrug. De sneeuw ligt nog op de hogere delen.

Als we ons doel naderen en het gewoon warm is, besluiten we de laatste acht kilometer met de fiets te doen. Het is een mooie tocht naar het eind van een landtong. Het is heel raar, maar je bent geneigd om de tegemoetkomende fietsers gedag te zeggen. Je doet dat namelijk ook tegen elke camperbestuurder die je tegenkomt, maar fietsers groeten elkaar weer niet.

Na een heerlijk fietstochtje hebben we onze fietsen gestald om een pad omhoog te nemen. Over een rivierbedding moest we 150 meter omhoog klimmen over rotsen e.d. om een voorlopig nog onzichtbaar gat in een berg te bereiken. Onderstaande foto is het bewijs dat we deze prestatie wel hebben geleverd.

Let even op de kleine personen op de foto om een goede indruk te krijgen van de grootte van de opening in de berg.

Na terugkomst hebben we besloten om nog even door te fietsen naar de camping. Op het terras genoten van een kop koffie met wat erbij op een schoteltje. Dat hadden we namelijk wel verdiend. Na terugkomst bij de camper, hebben we overwogen om terug te gaan naar deze camping. Onderweg een beetje spijt gehad, want we kwamen geen mooie overnachtingsplekken tegen. Uiteindelijk toch een camping gevonden en genoten van pannenkoeken. Lekker buiten bakken op de scottelbraai, zodat de camper er ook niet naar ruikt.

We weten nog niet wat het programma van de komende dagen is, maar dat laten we maar op ons afkomen.