Rondreis met camper door Noorwegen in 2015

Verder naar het zuiden

Vanochtend hebben we ons heerlijk gedoucht. Complimenten voor de camping. Redelijk op tijd vertrokken, want vandaag stond in het teken van een aantal veerverbindingen. En als je dan kijkt naar de organisatie rond het oprijden van de veerboot, denk je wel eens waar zijn ze mee bezig. Zo werd er nu weer een auto met een knots van een caravan als allerlaatste achteruit de pont op gestuurd. De chauffeur had alle hulp nodig om zijn combinatie een beetje recht achteruit te laten rijden, laat staan dat ie ook nog naar de zijkant werd gedirigeerd. Na een half uurtje varen, zagen we de aanlegsteiger. Deze overtocht zou toch een uurtje duren of hadden we het mis. Na het opstaan waren er enkele Noren die zeiden dat we konden blijven zitten, want dit was een tussenstop. Toen bleek waarom de auto met caravan zo moest staan. Hij moest er hier af en dat ging nu heel eenvoudig. Dus toch niet zo gek. De koffie op de veerpont was wel heel erg duur, maar we hadden weer niet door dat je het kopje zo vaak als je wou kon bijvullen. Weer een leermomentje.

Nog leuk om te vertellen dat we gisteren bij de terugvaart werden opgemerkt door een tweetal jongetjes die enthousiast tegen hun ouder zeiden dat wij Nederlanders waren. Blijkbaar zijn we toch een beetje bijzonder. Toen de vader zei dat ze geemigreerd waren naar Noorwegen , begrepen we dat de beide kereltjes het leuk vonden om even Nederlands te spreken met anderen. Ze kwamen ook nog tegenover ons op de camping te staan. Zij waren wel helemaal bij de gletsjer geweest en daar hadden we respect voor. We hebben ze overigens de hele avond niet meer gezien. Moe blijkbaar.

Onderweg een prachtige rit met een tussenstop op een uitzichtpunt. Hieronder is een foto weergegeven. Het broodje met zalm smaakte goed onder het genot van toekijkende Duitsers die vanaf de parkeerplaats ons zagen zitten. Je kon horen dat ze jaloers waren.

Het weer werd intussen steeds beter en we hebben daarom wat eerder een camping opgezocht om nog wat te genieten van de zon. We reden rond half zes de camping op en dat lijkt voor ons Nederlanders veel te laat, maar hier schijnt de zon om tien uur nog. Dus tijd genoeg om te zonnen. Bij het plaatsen van de camper waren wel wat asociaal, want we namen alle zon weg van de buren. Het bleek geen probleem, want de zon draaide toch nog verder. Hij had achteraf gelijk.

De volgende morgen zouden we vroeg op, maar op tijd op bed gaan lukte niet. We zijn om half elf nog even gaan wandelen.