Rondreis met camper door Noorwegen in 2015

De eerste nacht in Noorwegen

Afgelopen nacht werden we wakker van de regen op het dak van onze camper. Robert is daarom toch maar even naar buiten gegaan om de verloopstekker af te dekken. Dat kon mooi met het theeblad. ‘s Morgens lekker gedoucht. We moesten eerst nog even naar een geldautomaat. Onze tomtom had twee mogelijkheden en dus kozen we voor een dorpje terug. Verkeerde keuze dus, maar een bezoek aan de Spar heeft onze voorraad vlees wel goed gedaan. We slaan meteen voor meerdere dagen eten in. Uiteindelijk blijkt het een tochtje te zijn van 25 km, voordat we het geld konden overhandigen.

Kort na ons tweede vertrek van de camping, worden we geconfronteerd met omleidingroutes. Deze zorgen ervoor dat we uiteindelijk eerder dan gepland op de E6 terecht komen. Via diverse tunnels en meerdere tolwegen rijden dicht langs Oslo. Als we de E6 verlaten en op de 3 rijden, wordt het wegbeeld mooier. Langgerekte bossen waardoor een mooie weg meandert. Onderweg hebben een stop gemaakt bij een waterkering. Op de parkeerplaats heeft Laura macaroni gekookt. Het smaakt erg goed. We rijden om 18.30 verder om uiteindelijk om 20.15 te stoppen bij een camping. Het weer is dusdanig verslechterd dat het gezorgd heeft voor een drassige ondergrond. De camper komt net niet vast te zitten, maar de modderkluiten vliegen langs de zijkant. Dat wordt morgen schoonmaken. Uiteindelijk een verhard stukje tussen de bomen gevonden. Het blijft de hele nacht regenen.