Rondreis met camper door Noorwegen in 2015

Voorbereidingen voor Noorwegen op Vlieland

Tijdens ons verblijf op Vlieland hebben we de tijd genomen om ons nader te
verdiepen in de te rijden route in Noorwegen. We hebben besloten om de RV17
vanuit het noorden te gaan rijden. Dit betekent dat we redelijk snel -
grotendeels via de A6 - richting Bodo willen reizen. Afhankelijk van de tijd
kunnen we eventueel ter hoogte van Alsten nog besluiten het Noordelijke deel in
noordelijke richting te rijden en dan via de A6 weer naar het zuiden te rijden.
Ter hoogte van Alsten kunnen we dan de A6 verlaten en de route over de RV17
vervolgen.

Nu we een plan op grote lijnen hebben bepaald, kan Laura op zoek naar de bezienswaardigheden op de route. De aangeschafte reisgidsen helpen daarbij naar tevredenheid. De NKC-gids (NederlandseKampeerauto Club) en de ACSI-gids zijn nuttig voor het zoeken van camperplaatsen cq. campings.

Terwijl Laura in de boeken zat, heeft Robert zijn energie gestoken in het
vervaardigen van zogenaamde "levelers". Deze zullen worden gebruikt bij het
waterpas zetten van de camper. Door vier planken van twee cm dik met een bout te
verbinden kan een wiel naar believen met 2, 4, 6 of 8 cm worden verhoogd. Een
foto maakt het een en ander duidelijk.

De bout zorgt ervoor dat door het wegdraaien van een plankje de gewenste verhoging worden bereikt. Het weggedraaide plankje zorgt er tevens voor dat het wiel niet te ver door kan rijden. Een slim idee dat van internet is geplukt. Nu nog kijken of het in de