Rondreis met camper door Noorwegen in 2015

Onze Dethleffs

Al enige tijd stond vast dat we in 2015 een rondreis door Scandinavië zouden maken. De schoolvakanties zijn dan vroeg in het jaar en dat is de beste periode om naar Noorwegen te gaan. Na veel wikken en wegen – gaan we gebruik maken van hytter, hotels of nemen we een tent – hebben we in januari besloten om drie weken een camper te huren. Al snel bleek dat deze beslissing te laat genomen was, want de keus was niet erg ruim meer. Het blijkt dat de meeste campers in de juli-maand al verhuurd waren. We hadden de hoop al bijna opgegeven, totdat we een nieuwsbericht van een verhuurder in Emmen onder ogen kwamen. Daarin werd vermeld dat er een vijfde camper aan de verhuurvloot was toegevoegd. Om één uur ’s nachts van zaterdag op zondag hebben we een bericht naar de verhuurder gestuurd. Op zondagmiddag zijn we naar Emmen toegereden, waar we op uitnodiging van de verhuurder onder het genot van koffie en een koek het contract hebben getekend.

De halfintergraal camper van 2010 is een Dethleffs Advantage T 6951 gebouwd op een Fiat Ducato 2,3 JTD met 130 pK motor en heeft een lengte van 7,32 meter.

Het bijzondere van deze camper is dat hij is voorzien van eentweepersoons Queensbed. Hij is uitgerust met een grote koelkast, apart vriesvak, airco in het autogedeelte, luifel, ruime bergruimte, fietsenrek. Daarnaast is er een flatscreen TV met een automatischesatelliet schotel voor de ontvangst van de Nederlandsezenders. Al met al compleet uitgerust dus.